دانلود جزوه اموزشی پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای هدف

هزینه یابی بر مبنای هدف

TARGET COSTING

مهمترین مقوله و چالش بنگاهها در عصر جدید؟
حفظ و توسعه مزیت رقابتی برای رشد و پایداری با کدام رویکرد؟
 مدیریت هزینه عبارتست از مجموعه اقداماتی که مدیریت برای تامین رضایت مندی مشتریان ، همراه با کنترل و کاهش مستمر هزینه ها( بهای تمام شده) با کاربست ابزارها انجام می دهد.
از جمله ابزارهای مدیریت عبارتست از :
1- هزینه یابی مبتنی بر فعالیت
2- هزینه یابی مبتنی بر هدف
3- هزینه یابی کایزن
4- هزینه یابی کیفیت

مقدمه

قیمت تمام شده یکی از ابعاد مهم در رقابت است. ایجاد ایجاد تعادل این مولفه با سایر ابعاد رقابت یعنی کیفیت و زمان مستلزم اعمال مدیریت بر آن است که مدیریت هزینه از جمله مهمترین آنهاست.

تاریخچه هزینه یابی هدف:

اولین بار در کشور ژاپن تحت عنوان Genka kikaku
استفاده از ایده آمریکایی مهندسی ارزش در صنعت ژاپن
روش هزینه یابی هدف تا حد زیادی بر تجربه وشهود وابسته بود تا بر اطلاعات علمی و عینی     
سه رخداد عمده در ژاپن که موجب تغییرات اساسی در هزینه یابی هدف شد:

1- 1990 بروز حباب اقتصادی
2- افزایش ارزش ین در مقابل دلار آمریکا
3- رکود طولانی ناشی از بحران مالی  

برای دانلود جزوه اموزشی پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای هدف به لینک زیر مراجعه فرمایید:

دانلود کنید.