سمینار اشنایی با سیستم های مدیریت دانش

فهرست مطالب

آشنايي كلي با مديريت دانش
تاريخچه مديريت دانش
معرفي برخي از مدل‎هاي مديريت دانش
فرايندهاي مديريت دانش
آنتولوژي و طبقه‌بندي مديريت دانش
فناوري‌هاي مديريت دانش
فرهنگ‌سازي و توسعه سازماني براي مديريت دانش
رايانش اجتماعي

عوامل اجتماعي، «دانش» و «اطلاعات» را بهتر به يكديگر تبديل مي‌كنند اما همين عوامل در تبديل «داده» به «اطلاعات» كند هستند.
 اين يكي از دلايلي است كه ما اعتقاد داريم مديريت دانش از طريق بهينه‌سازي دو عامل زير سيستم‌هاي اجتماعي و فناوري بهتر انجام مي‌شود. ريشه‌هاي اين ديدگاه را مي‌توان در چشم‌اندازهاي اجتماعي- فناوري سازمان يافت.
 معمولاً داده به عنوان مواد خام، اطلاعات به عنوان مجموعه سامان يافته‌اي از داده و دانش به عنوان اطلاعات با مفهوم شناخته مي‌شود.
تبديل اين سه به يكديگر به ميزان سازماندهي و تفسير آنها بستگي دارد.

مفهوم دانش

دانش : مخلوط سیالی از تجربیات، ارزش ها، اطلاعات موجود و نگرش‌های کارشناسی نظام یافته است که چارچوبی برای ارزشیابی و بهره گیری از تجربیات و اطلاعات جدید به دست می‌دهد. دانش، در ذهن دانشور به وجود آمده و به کار می‌رود. دانش در سازمان‌ها نه تنها در مدارک و ذخایر دانش، بلکه در رویه‌های کاری، فرآینــدهای سازمانی، اعمال و هنجارها مجسم می‌شود.                        
(داونپورت و پروساک)

برای دانلود فایل پاورپوینت سمینار اشنایی با سیستم های مدیریت دانش در 106 اسلاید به لینک زیر مراجعه فرمایید:

دانلود کنید.